مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 آبان 1401 ساعت 12:222022-11-08اجتماعي

حقابه رودخانه دز تامین شد


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول گفت: آب مورد نیاز صنایع، آب آشامیدنی پایین دست و حقابه محیط زیست محیطی رودخانه دز محقق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دزفول، مسعود نوری پور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تنش ها و کم آبی های سال گذشته آبی، پایین دست رودخانه دز را تحت تاثیر قرار داده بود، ولی با مدیریت سازمان آب و برق خوزستان در توزیع آب مشکلی برای آبزیان و دیگر موجودات زنده ایجاد نشد.

وی با اشاره به کشت محصولات کشاورزی متنوع در شهرستان دزفول ادامه داد: آب مورد نیاز صنایع، آب آشامیدنی پایین دست و حقابه زیست محیطی محقق شد و برخلاف سال های گذشته شاهد تلفات آبزیان، تهدید محیط زیست، زیستمندان آب و بستر رودخانه دز نبودیم.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه سال های گذشته شاهد تلف شدن ماهی به علت کم آبی بودیم، گفت: نقطه بحرانی ما حدفاصل بعد از گاومیش آباد تا پل حمیدآباد است و بعد از آن با اضافه شدن آب بالارود و نهر های عجیروب، لوره و دیگر رودخانه های فصلی مشکل برطرف می شود.

نوری پور بیان کرد: آبی که به جنگل و شبکه های زیرزمینی می ریزد و درختان جنگل های زاویه و عباس آباد را سیراب می کند در سال های گذشته کم و باعث نگرانی دوستداران محیط زیست و آتش سوزی شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه رودخانه دز تامین شد

حقابه رودخانه دز تامین شد