مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-07پزشكي

آیا درمان سرطان پستان با واکسن امکانپذیر خواهد بود؟


محققان دانشگاه واشنگتن در مطالعه جدیدشان از توسعه یک واکسن تجربی خبر دادند که می تواند برای پیشگیری یا درمان یک نوع تهاجمی سرطان پستان مورد استفاده قرار گیرد و به طور ایمن یک پاسخ ایمنی در برابر یک محرک مهم رشد سرطان پستان ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، سرطان پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در بین زنان است و علائم هشدار دهنده ای دارد که زنان باید به آن توجه کنند.

سرطان پستان عملکرد تقسیم سلولی در سلول های پستان را مختل می کند و سلول های سرطانی پستان در فرد مبتلا بدون کنترل و بیش از حد تکثیر می شوند، اغلب سرطان پستان از مجراها(مسیر انتقال شیر) یا لوبول(غده های شیری) پستان آغاز می شود، سلول های سرطانی می توانند از طریق رگ های خونی و مسیرهای لنفاوی به سمت بیرون از پستان حرکت کنند و در بقیه بدن پخش شوند، در این حالت است که می گوییم متاستاز اتفاق افتاده است.

حال محققان آمریکایی یک گام به درمان این سرطان نزدیک شده اند.

دکتر مری نورا ال دیسیس (Mary Nora L.

Disis) نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه واشنگتن گفت: از آنجایی که این یک کارآزمایی بالینی تصادفی نیست، نتایج باید مقدماتی در نظر گرفته شود، اما یافته ها به اندازه کافی امیدوارکننده هستند که واکسن اکنون در یک کارآزمایی بالینی تصادفی بزرگتر ارزیابی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا درمان سرطان پستان با واکسن امکانپذیر خواهد بود؟

آیا درمان سرطان پستان با واکسن امکانپذیر خواهد بود؟