مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 10:302022-11-07بين الملل

تشکیل صندوق زیان و خسارت در دستور کار COP27 قرار گرفت


شرکت کنندگان در نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP27 توافق کردند تا در مورد جبران خسارت ناشی از تغییرات اقلیمی به کشورهای فقیر و آسیب پذیر بحث شود.

- تشکیل صندوق "زیان و خسارت" در دستور کار COP27 قرار گرفت شرکت کنندگان در نشست آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP27 توافق کردند تا در مورد جبران خسارت ناشی از تغییرات اقلیمی به کشورهای فقیر و آسیب پذیر بحث شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان نزدیک به 200 کشور جهان حاضر در نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد که روز گذشته (یکشنبه) در شرم الشیخ مصر افتتاح شد، توافق کردند تا در مورد جبران خسارت به کشورهای فقیر ناشی از گرمایش جهانی بحث شود.

این اولین بار از زمان آغاز مذاکرات آب و هوایی است که موضوع بحث برانگیز در دستور کار قرار گرفته است.

این توافق گفتمان سازنده ای را در نشست آب و هوایی سازمان ملل ایجاد کرده است و دولت ها امیدوارند تحقق هدف جلوگیری از وقوع بدترین تاثیرات گرمایش جهانی حتی در صورت شکل گیری بحران های متعدد ممکن شود.

برای بیش از یک دهه است که کشورهای ثروتمند بحث های رسمی در مورد آنچه به عنوان صندوق زیان و خسارت شناخته می شود را رد کرده اند.

هدف از تشکیل این صندوق آن است که کشورهای ثروتمند برای کمک به کشورهای فقیر به منظور مقابله با پیامدهای گرمایش جهانی، پول پرداخت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل صندوق زیان و خسارت در دستور کار COP27 قرار گرفت

تشکیل صندوق زیان و خسارت در دستور کار COP27 قرار گرفت