مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-07بين الملل

مقام آمریکایی: خواهان رابطه سازنده کشورهای آسیای مرکزی با روسیه هستیم


دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در یک نشست خبری در عشق آباد، ترکمنستان را جزیره ثبات در آسیای مرکزی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در یک نشست خبری در عشق آباد، ترکمنستان را جزیره ثبات در آسیای مرکزی عنوان کرد.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود تهدیدات امنیتی در منطقه، گفت: طی 10 سالی که در حوزه آسیای مرکزی فعالیت می کند (6 سال به عنوان سفیر در قرقیزستان و 4 سال فعالیت در زمینه آسیای مرکزی در واشنگتن) هرگز دوره ای پویاتر از وضعیت کنونی را مشاهده نکرده است.

این مقام سیاسی آمریکا به عنوان مثال به انقلاب قرقیزستان در دو سال پیش، وقایع ژانویه در قزاقستان، درگیری در در ماه های می و ژوئن در استان بدخشان کوهستانی، وضعیت قراقالپاقستان در تابستان سال جاری اشاره کرد و گفت که در چنین متنی، ترکمنستان جزیره ثبات به نظر می رسد.

به باور وی، در حال حاضر دقیقاً اصل استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها هم برای منطقه و هم در سطح جهانی از اهمیت حیاتی برخوردار است.

یکی از پرسش های دیگر خبرنگاران مربوط به تشدید فعالیت های روسیه در آسیای مرکزی بود که ممکن است مایه نگرانی آمریکا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: خواهان رابطه سازنده کشورهای آسیای مرکزی با روسیه هستیم

مقام آمریکایی: خواهان رابطه سازنده کشورهای آسیای مرکزی با روسیه هستیم