مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-07اقتصادي

لارستان، قطب تولید یکی از گران ترین و پرفروش ترین عسل های کشور


مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان با بیان اینکه عسلِ کُنار یکی از گران ترین و پرفروش ترین عسل ها در منطقه جنوبِ ایران و حوزه خلیج فارس است، - مهدی مصدق مدیرعامل 37 ساله تعاونی زنبورداران لارستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در لارستان به بیان دلایل ورود به عرصه پرورشِ زنبورِ عسل و مزیت عسل کُنار در منطقه لارستان پرداخته است که در ادامه می خوانید: چه دلایلی باعث شد که وارد حوزه پرورش زنبورعسل شوید؟ سالانه حدود 200 زنبوردار وارد منطقه لارستان می شوند و بیش از 50 هزار کُلُنی را به منطقه می آورند و عسل برداشت می کنند.

ما تا قبل از این، تعداد بسیار محدودی لاری در بحث پرورش زنبورعسل داشتیم و کمترین فایده را از این حوزه می بردیم، به همین دلیل با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه ای چهار دوره کلاس پرورش زنبور عسل برگزار کردیم و حدود 150 نفر آموزش دیده اند.

در همین راستا، برای ساماندهی زنبورداران منطقه، از سال 1399، تعاونی زنبورداران در منطقه تشکیل شده است.

در این مدت توانسته ایم تعداد لارستانی هایی که زنبور دارند را افزایش دهیم و همچنان پیگیر هستیم که این آمار را بالا ببریم.

پرورش زنبورعسل در منطقه خشک و بی آبی همچون لارستان چه سودی دارد؟ منطقه لارستان به دلیل پوشش گیاهی و درختی کُنار و در فصل بهار به واسطه بارندگی و طبیعت بسیار مناسب، ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لارستان، قطب تولید یکی از گران ترین و پرفروش ترین عسل های کشور

لارستان، قطب تولید یکی از گران ترین و پرفروش ترین عسل های کشور