مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-07پزشكي

ممنوعیت فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه/کشف 2463 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری ها


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 2463 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری ها کشف و ضبط شده است.

- ایسنا/کرمان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال تعداد 2463 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری ها کشف و ضبط شده است.

دکتر مهسا حسنی پور شامگاه 15 آبانماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عطاری صرفا مجاز به فروش گیاهان و مفردات دارویی سالم و بهداشتی است و حق مداخله در امور پزشکی اعم از مشاوره، ویزیت، تجویز دارو، ساخت دارو و غیره را ندارد.

وی تاکید کرد: عطاری ها مجاز به ارائه اشکال دارویی آماده نظیر قطره، قرص و کپسول به مراجعه کنندگان نیستند و اقداماتی مانند ادعای درمان بیماری از سوی عطاری ها غیر مجاز و تخلف محسوب می شود و مراجعه کنندگان باید به این مساله توجه داشته باشند و فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه ممنوع است.

وی افزود: عطاری ها حق ارائه مشاوره به مراجعان حتی در حیطه طب سنتی و در موضوعاتی مانند لاغری، چاقی، ترک اعتیاد یا هر مساله دیگری را ندارند و افراد نیازمند مشاوره در زمینه داروهای سنتی و طبیعی باید به سلامتکده های مجاز مراجعه کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در سلامتکده، پزشک متخصص طب سنتی حضور داشته و پس از ویزیت بیمار نسبت به تجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه/کشف 2463 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری ها

ممنوعیت فروش هرگونه دارو خارج از داروخانه/کشف 2463 قلم فرآورده غیرمجاز از عطاری ها