مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 13:202022-11-06اقتصادي

دانشمندان چینی یک سیم ساده را به نور لیزر مانند تبدیل کردند


دانشمندان چینی اختراعی انجام داده اند که می تواند سرعت دستگاه های الکترونیکی را افزایش دهد و فناوری غربالگری امنیتی را بهبود بخشد.

- دانشمندان چینی اختراعی انجام داده اند که می تواند سرعت دستگاه های الکترونیکی را افزایش دهد و فناوری غربالگری امنیتی را بهبود بخشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس گزارش رسانه دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست ، دانشمندان چینی روش جدیدی را برای تولید نور شبیه به لیزر ابداع کرده اند که می تواند سرعت ارتباط وسایل الکترونیکی روزمره را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دستگاه جدیدی که این نور را ممکن می سازد، به عنوان لیزر الکترون آزاد شناخته می شود و توسط دانشمندان موسسه اپتیک و مکانیک ظریف شانگهای زیر نظر آکادمی علوم چین ساخته شده است.

این فناوری کاملاً جدید نیست.

چنین لیزرهایی قبلاً نیز وجود داشته اند، اما تفاوت اینجاست که آنها دستگاه های حجیم و پرمصرفی بودند که در تاسیسات بزرگ و گرانقیمت قرار می گرفتند که آنها را برای استفاده روزانه یا کاربردهای انبوه غیرعملی می کرد.

با این حال، دستگاه جدید پژوهشگران چینی تنها از یک قطعه سیم نازک به طول حدود هشت سانتی متر استفاده می کند تا نور لیزر مانند را در طیف وسیعی از طول موج ها برای طیف گسترده ای از کاربردها ساطع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان چینی یک سیم ساده را به نور لیزر مانند تبدیل کردند

دانشمندان چینی یک سیم ساده را به نور لیزر مانند تبدیل کردند