مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 12:552022-11-06اجتماعي

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده است


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد درگیری تالاب میقان با آنفلوانزای پرندگان بودیم، گفت: خوشبختانه تا امروز موردی از این بیماری در این تالاب مشاهده نشده است که این امر موجب شده تا فرصتی برای بازدید از زیبایی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک سید مهدی مصطفوی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز استانی درنا اظهار کرد: وجود تالاب در کشورها و شهرها ایجادگر فرصت های زیادی است و میتوانیم از کارکردهای مختلف تالاب بهره کافی ببریم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی نیز از وجود تالاب بی بهره نیست افزود: تالاب میقان نیز به دلیل وسعت و تنوع زیستی، یکی از جذابترین تالاب های کشور و زیستگاه زیستمندان متفاوتی است؛ به همین دلیل سالانه پرندگان زیادی به این مکان مهاجرت می کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه هوای شهر اراک متاثر از بخارهای آب است اضافه کرد: تعدیل کردن شرایط اقلیمی و آب و هوا، تنظیم جریان آب های سطحی وبه دنبال آن جلوگیری از وقوع طبیعی به سمت تالاب میقان حرکت می کنند، از کارکردهای اصلی این تالاب است.

مصطفوی با اشاره به نامگذاری روز استانی درنا بیان کرد: در سال 87 تعداد بی شماری درنا در گونه های مختلف به این استان و تالاب میقان مهاجرت کردند و به همین مناسبت این رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده است

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده است