مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت 09:102022-11-06اقتصادي

صادرات 3 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان


سرپرست معاونت صنایع دستی گیلان گفت: سال گذشته حدود سه میلیون دلار اعم از رسمی و چمدانی صادرات صنایع دستی گیلان را داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز شاهد رشد 25 درصدی صادرات در این بخش هستیم که نشان می دهد هنرمندان ما جایگاه خودشان را در بازار پیدا کرده اند.

- ایسنا/گیلان سرپرست معاونت صنایع دستی گیلان گفت: سال گذشته حدود سه میلیون دلار اعم از رسمی و چمدانی صادرات صنایع دستی گیلان را داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون نیز شاهد رشد 25 درصدی صادرات در این بخش هستیم که نشان می دهد هنرمندان ما جایگاه خودشان را در بازار پیدا کرده اند.

حمیدرضا آذرپور در گفت وگو با ایسنا، یکی از مهمترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در سال جاری را معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی در حال منسوخ شدن دانست و اظهار کرد: به دنبال حفظ این رشته های هنری و شناسایی هنرمندان گمنام این رشته ها هستیم؛ همچنین هنرآموزان و کارآموزان را به این سمت هدایت می کنیم تا مانع از منسوخ شدن این هنرها شویم.

وی یکی از دغدغه های اداره کل میراث فرهنگی گیلان را انتقال فرهنگ سنتی منطقه به نسل آینده دانست و افزود: باید بتوانیم با معرفی فرهنگ سنتی از گسست فرهنگی بین دو نسل جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 3 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان

صادرات 3 میلیون دلاری صنایع دستی گیلان