مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 12:302022-11-05اقتصادي

آمار تشکل های فعال کارگری و کارفرمایی در کشور


معاون وزیر کار از فعالیت حدود 14 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 11 هزار تشکل کارگری و 2700 تشکل کارفرمایی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوان توانمند وزارت کار هستند که تشکیل و توسعه آنها زمینه افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی را به دنبال دارد.

این تشکل ها در پیگیری مطالبات اعم از حقوق و دستمزد، بیمه، قراردادهای کار، حل مشکلات بنگاه ها و مطالبات کارفرمایان از دولت نقش بسزایی دارند.

سازمان های کارگری، تشکیلاتی هستند که با عضویت کارگران مشمول قانون کار به منظور حفظ و توسعه منافع صنفی آنها تاسیس می شود و در چارچوب مقررات ملی فعالیت می کند؛ انجمن صنفی کارگری، شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگران از جمله مصادیق آن به شمار می روند.

علی حسین رعیتی فرد - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت حدود 14 هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور، می گوید: یکی از سیاست های اصلی معاونت روابط کار در دولت مردمی سیزدهم، سه جانبه گرایی جامعه کار و تولید کشور است و توسعه کمی و کیفی تشکل های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تشکل های فعال کارگری و کارفرمایی در کشور

آمار تشکل های فعال کارگری و کارفرمایی در کشور