مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 11:552022-11-05فرهنگي

ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه باغ فلاحت و ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می شود، گفت: اگر این بناها و باغ های تاریخی به درستی مرمت و معرفی شوند، - می تواند مورد بهره برداری عمومی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شلمان از باغ فلاحت و بنای تاریخی نوغان شهر شلمان بازدید و دستور ثبت این اثر طبیعی و تاریخی را به کارشناسان میراث فرهنگی اعلام کرد.

طی سالیان گذشته پرونده ثبتی این دو اثر تهیه و به دلیل مشکلاتی که مالکین داشتند به وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال نشده بود.

ولی جهانی در این باره در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه باغ فلاحت و ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می شود، اظهار کرد: با توجه به وجود 300 بنا و 10 باغ تاریخی و طبیعی در گیلان که در اختیار دستگاه های دولتی می باشد، متاسفانه علیرغم پیگیری های که طی سال های اخیر انجام دادیم، تلاشی جهت بهره برداری درست از این بناها نشده است.

وی عنوان کرد: اگر این بناها و باغ های تاریخی به درستی مرمت و معرفی شوند، می تواند مورد بهره برداری عمومی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه طرحی درخصوص واگذاری بناهای تاریخی در اختیار دستگاه های دولتی تهیه و به وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می شود

ساختمان تاریخی نوغان شهر شلمان ثبت ملی می شود