مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 آبان 1401 ساعت 11:352022-11-05اقتصادي

توسعه بازار فناوری سبز نانویی تا 2028


در سال 99 فروش محصولات فناوری نانو در حدود 4400 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 55 درصد آن متعلق به صنعت ساخت و ساز بوده و بیش از 70 درصد از محصولات حوزه ساختمان از فرآیند لایه نشانی PVD بهره برده است و این امر به دلیل سبز بودن فناوری لایه نشانی PVD است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پوشش های تزیینی یکی از صنایع پول ساز هستند و امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده اند، ولی از سوی دیگر از آنجایی که مواد مورداستفاده در ساخت اشیاء ممکن است خودشان از زیبایی کافی برخوردار نباشند، در موارد بسیاری استفاده از پوشش هایی برای افزایش زیبایی و مقاومت این مواد مطلوب تولیدکنندگان است.

از این رو است که صنعتی با موضوع پوشش های تزیینی به وجود آمده و شرکت هایی به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

طی سال های اخیر نیز با ورود فناوری نانو و توسعه روش های لایه نشانی مانند رسوب بخار فیزیکی (PVD) و رسوب بخار شیمیایی (CVD) توجه بیشتری به این صنعت شده است.

شرکت های فراوانی شکل گرفته اند که از فناوری نانو و لایه نشانی نانوپوشش ها برای افزایش زیبایی اشیاء، شیرآلات و یراق آلات استفاده می کنند.

بر این اساس از سوی ستاد نانو در بخشی از سلسله گزارش های صنعتی خود، به برخی از کاربرد نانو لایه نشانی PVD در تولید صعتی نانو پوشش های تزیینی پرداخته و در آن به معرفی روش PVD، دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه بازار فناوری سبز نانویی تا 2028

توسعه بازار فناوری سبز نانویی تا 2028