مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 آبان 1401 ساعت 13:502022-11-04دانش

زنگ خطر کاهش تقاضای داوطلبان برای ورود به رشته های ریاضی


در حال حاضر، بیشتر داوطلبان ابتدا در رشته تجربی، بعد در رشته علوم انسانی و بعد در ریاضی شرکت می کنند که یک زنگ خطر برای رشته ریاضی به حساب می آید.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله دهقانی فیروزآبادی در جشن ورودی های دانشجویان مقطع کارشناسی 1401 دانشگاه صنعتی شریف که صبح امروز برگزار شد، خطاب به نودانشجویان اظهار کرد: از شما دانشجویان می خواهم که آزاداندیشی و ارتباط گرفتن با دیگران را تجربه کنید، در گروه های دانشجویی مشارکت جدی داشته باشید و استدلال کردن، مطالعه کردن، تجزیه و تحلیل و کار گروهی را در دانشگاه تجربه کنید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خطاب به والدین نودانشجویان گفت: آزادی عمل بیشتری به دانشجویان بدهید، دانشجو ترم اول و دوم به دانشگاه می آید و اتفاقات جدیدی می افتد و بعضا ممکن است به این نتیجه برسد که اشتباهی آمده و باید در رشته دیگری تحصیل می کرده است؛ لطفا اگر با چنین موضوعاتی رو به رو شدید احساس کنید فرزند شما به آدم فرهیخته ای تبدیل شده که بزرگ فکر می کند و به فکر او احترام بگذارید.

دهقانی با اشاره به تغییر علاقه داوطلبان کنکور سراسری در سال های اخیر گفت: من آینده خوب برای دوره های شما پیش بینی می کنم، آن زمان که من در کنکور شرکت کردم، حدود 800-900 هزار داوطلب در رشته ریاضی، 600 هزار نفر در علوم تجربی و 400-300 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر کاهش تقاضای داوطلبان برای ورود به رشته های ریاضی

زنگ خطر کاهش تقاضای داوطلبان برای ورود به رشته های ریاضی