مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 آبان 1401 ساعت 08:202022-11-02پزشكي

آیا «خالکوبی» مانع اهدای خون می شود؟


معافیت از اهدای خون به دلیل «خالکوبی» (تاتو) دائمی نیست، اما افراد با سابقه انجام تاتو، طب سوزنی، سوراخ کردن گوش، حجامت، الکترولیز(روش های رفع موهای زاید) یا زالو درمانی با زالو غیرپرورشی 12 ماه از اهدای خون معاف هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در همه جای دنیا انجام هرگونه عمل تهاجمی پزشکی و یا غیرپزشکی باعث عدم پذیرش موقت داوطلب برای اهدای خون می شود و انجام عمل حجامت و تاتو هم که در واقع نوعی فرآیند تهاجمی محسوب می شود، باعث معافیت موقت داوطلب از اهدای خون می شود.

مراکز انتقال خون برای اهدا، مقررات و استاندارهایی را دارند که به نفع اهدا کننده و گیرنده خون است، خون های اهدایی در ایران از سالم ترین خون های اهدایی در جهان است و انتقال خون ایران سخت گیرانه ترین استانداردها را هم برای سلامت اهدا کننده و گیرنده خون را به کار می گیرد.

در ایران سالانه بیش از دو میلیون نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند، خون های اهدایی در ایران از سالم ترین خون ها در جهان است چون عاری از عوارض عفونی و غیرعفونی است و سلامت آن در حد کشورهای توسعه یافته است.

معافیت از اهدای خون به دلیل انجام تاتو دائمی نیست و افراد با سابقه انجام تاتو (خالکوبی)، طب سوزنی، سوراخ کردن گوش، حجامت، الکترولیز یا زالو درمانی با زالو غیرپرورشی 12 ماه از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا «خالکوبی» مانع اهدای خون می شود؟

آیا «خالکوبی» مانع اهدای خون می شود؟