مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-01بين الملل

کاشفان واقعی قاره آمریکا چه کسانی بودند؟


مسلمانان دریانورد نخستین افراد غیربومی بودند که در آخر قرن سوم هجری، از طریق اقیانوس اطلس به این سرزمین ناشناخته ای رفته بودند که اکنون آمریکا نام دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، مردم شناسان، بومیان سرتاسر قاره آمریکا را، مهاجرانی آسیایی می دانند که در قرونی بسیار دور، حداقل6 هزار سال قبل، از بخش شرقی آسیا و از طریق دریا برینگ - واقع در شرق چین- به این قاره مهاجرت کرده اند.

بومیانی صلح دوست و متمدنی که غربی های خودشیفته و خودبرتربین، برای تحقیر کردنشان، آنها را سرخپوست نامیدند.

اما مسلمانان دریانورد نخستین افراد غیربومی بودند که در آخر قرن سوم هجری، از طریق اقیانوس اطلس به این سرزمین ناشناخته رفته اند، به طوری که مسعودی در کتاب مروج الذهب خود، نام فرمانده آن مسلمانان را خشخاش بن مسعودبن اسود می نویسد و بیان می کند: گروهی بر آن رفته اند که این دریا، سرچشمه آب دریاهای دیگر است و ما حکایت های شگفت انگیز این دریا را، با سرگذشت کسانی که جان را به خطر افکنده، بر آن سوار شده اند و بعضی نجات یافته و برخی تلف شده اند و چیزها که آنجا دیده اند، در کتاب اخبارالزمان آورده ایم.

از آن جمله، مردی خشخاش نام از اهل اندلس بود که از پهلوانان و نوچگان قرطبه به شمار می رفت و گروهی از نوچگان را فراهم آورد و به کشتی ها که مهیا کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشفان واقعی قاره آمریکا چه کسانی بودند؟

کاشفان واقعی قاره آمریکا چه کسانی بودند؟