مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 21:152022-10-31پزشكي

انجام موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از اهدا کننده زنده در تبریز


رییس تیم پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی امام رضا(ع) تبریز ازانجام موفقیت آمیز پیوند کبد از«اهدا کننده زنده » در این بیمارستان خبر داد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فرزاد کاکایی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان راه اندازی بخش پیوند اعضا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز10 سال می گذرد و امروز اولین پیوند کبد از اهدا کننده زنده با موفقیت انجام شد و در این عمل پیوند، یک پدر با اهدای بخشی از کبد خود جان فرزند 9 ساله اش را نجات داد.

وی با بیان اینکه در طی سال های اخیر و با فرهنگ سازی های خوب صورت گرفته و همکاری مردم ایثارگر، دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیوند تکه ای کبد (پارشیال) به عنوان پیوند بخشی از بدن فرد زنده به بیمار است که در این نوع پیوند، بخشی از کبد بستگان درجه یک به بیمار پیوند زده می شود و این روش پیوند از اهدا کننده زنده امید تازه ای برای بیماران در صف پیوند ایجاد کرده است.

رییس تیم پیوند کبد بیمارستان امام رضا(ع) تبریزبا بیان اینکه خوشبختانه دهنده و گیرنده کبد در سلامت کامل هستند، ادامه داد: از اول راه اندازی پیوند کبد تعداد 80 مورد پیوند کبد انجام دادیم که هفتاد مورد آن مربوط به دو سال اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از اهدا کننده زنده در تبریز

انجام موفقیت آمیز نخستین پیوند کبد از اهدا کننده زنده در تبریز