مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 آبان 1401 ساعت 08:502022-10-31اجتماعي

واکنش محیط زیست به گزارش ناسا درباره توده گاز متان در جنوب تهران


محل دفن زباله های ما قدیمی هستند، به طوری که 60 تا 70 سال از زمان احداث آن ها گذشته است و تاسیسات لازم برای استحصال گاز از آن ها وجود ندارد.

- جوهرچی خاطرنشان کرد: محل دفن زباله های ما قدیمی هستند، به طوری که 60 تا 70 سال از زمان احداث آن ها گذشته است و تاسیسات لازم برای استحصال گاز از آن ها وجود ندارد.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ضمن توضیح درباره گزارش ناسا مبنی بر وجود توده گاز متان بر فراز سایت پسماند آرادکوه درباره لزوم جایگزینی مجدد این سایت گفت: مکان یابی جدید این سایت باید در اولویت قرار بگیرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درپی انتشار گزارشی از سوی ناسا مبنی بر وجود توده گاز متان بر فراز سایت پسماند آرادکوه پیام جوهرچی - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به این گزارش اظهار کرد: مراکز دفن قدیمی به طور قطع قابلیت دفع گاز متان را دارند و نمی توان این موضوع را حاشا کرد.

در کشورهای پیشرفته برای طراحی محل دفن پسماند استحصال گاز دارند تا به عنوان یک منبع انرژی از آن در نیروگاه ها استفاده کنند.

  وی افزود: ما از دو سال گذشته دستورکار طراحی محل دفن زباله را به این شیوه ابلاغ کردیم که باید محل دفن های زباله جدید و براساس ضوابط و دستورالعمل ابلاغی سازمان محیط زیست ساخته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش محیط زیست به گزارش ناسا درباره توده گاز متان در جنوب تهران

واکنش محیط زیست به گزارش ناسا درباره توده گاز متان در جنوب تهران