مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 آبان 1401 ساعت 19:002022-10-30اقتصادي

جو نامطبوع بازار «تهویه مطبوع »


واقعیت آن است تا زمانی که دولت فکری به حال رفع ابرچالش های اقتصادی کشور نکند، چالش های صنعت ساختمان هم جدا از سایر چالش ها و مسائل اقتصادی کشور نیست.

- طبیعی است که افزایش یا کاهش تورم در بخش ساختمان، متاثر از افزایش یا کاهش تورم در سایر بخش ها است که دلایل آن هم کاملا مشخص است.

به گفته کارشناسان صنعت ساخت و ساز فعالان ساختمانی در سال جاری با وجود تورم ساخت و تورم مسکن در باتلاق هزینه ها فرو رفتند.

چراکه باتوجه به اختلاف معکوس بین تغییرات هزینه تولید و تغییرات قیمت محصول، برآورد حاشیه سود حداقلی امکان پذیر نیست.

در همین راستا مدیر عامل و رییس هیات مدیره گروه صنعتی بستانچی، با انتقاد از وجود تورم فزاینده و شرایط رکودی حاکم بر بخش ساخت و ساز کشور تاکید کرد مسوولان باید برای رفع ابرچالش های اقتصادی کشور چاره اندیشی کنند تا امکان رفع چالش های صنعت ساختمان نیز مهیا شود.

  مهدی بستانچی با تشریح پیامدهای دو معضل مهم یعنی تورم نهاده های ساخت و ساز و نبود نقدینگی در صنعت ساختمان، کاهش ساخت و ساز و کاهش تقاضای موثر در بخش مسکن را از تبعات این معضلات برشمرد و با ابراز تاسف از اینکه با وجود گذشت بیش از یک سال از روی کارآمدن دولت سیزدهم، هنوز هیچ برنامه مشخصی از سوی دولت برای ساخت و تولید مسکن ارائه نشده است، خواستار توجه اساسی مسوول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جو نامطبوع بازار «تهویه مطبوع »

جو نامطبوع بازار «تهویه مطبوع »