مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 آبان 1401 ساعت 20:512022-10-28اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی: مجتمع های گلخانه ای در پایاب سد سهند هشترود ایجاد می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از هشترود، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی روز جمعه در حاشیه بازدید از اراضی پایاب این سد اظهار داشت: سد سهند در مجاورت اتوبان پیامبر اعظم (ص) قرار دارد و با توسعه پایاب این سد می توان کشاورزی منطقه را متحول کرد.

وی همچنین ایجاد مجتمع های گلخانه ای در پایاب این سد را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ظرفیت منابع آبی این منطقه باید به صورت بهینه بهره برداری شود.

 بهره برداری از فاز نخست پایاب سد سهند هشترود عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به این که بهره برداری از فاز نخست پایاب سد سهند به زودی تکمیل می شود، افزود: پایاب این سد در پنج فاز اجرا می شود و در صورتی که هر پنج فاز آن اجرا و زیر کشت برود، می توان علاوه بر نیاز استان های همجوار، بخشی از محصولات کشاورزی را صادر کرد.

سید حمزه امینی، نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز به ظرفیت گردشگری این سد علاوه بر بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: شبکه سد سهند در شرایط فعلی هفت هزار و 500 هکتار مساحت دارد و از ظرفیت توسعه بیشتر نیز برخوردار است.

گفتنی است طی خرداد سال جاری 800 هکتار از اراضی پایاب سد سهند در فاز نخست آن افتتاح شد تا مساحت زیر کشت در پایاب این سد به 2 هزار و 300 هکتار برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: مجتمع های گلخانه ای در پایاب سد سهند هشترود ایجاد می شود

وزیر جهاد کشاورزی: مجتمع های گلخانه ای در پایاب سد سهند هشترود ایجاد می شود