مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 آبان 1401 ساعت 12:202022-10-27اقتصادي

اجرای طرح مرتع داری در 98 درصد مراتع گیلان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید برا اجرای طرح مرتع داری در 182 هزار هکتار از مراتع استان گفت: مساحت مراتع استان گیلان 244 هزار و 986 هکتار است که تاکنون در 98 درصد مراتع استان طرح مرتع داری تهیه شده که در سطح کشور بی سابقه است.

- میرحامد اخیری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان مهمترین و نخستین وظیفه منابع طبیعی و آبخیرداری حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع کشور می باشد، اجرای طرح کاداستر را یکی از مهمترین برنامه هایی دانست که با هدف کاهش تداخلات اراضی ملی و شخصی، پیشگیری از پدیده زمین خواری، حفظ انفال و ثروت عمومی، جلوگیری از جعل سند و در نتیجه حراست از منابع طبیعی دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه در 15 سال اخیر اجرای این طرح تنها 15 درصد تحقق یافته بود، گفت: اما در حدود یک سال و چند ماه اخیر این طرح تقریبا به اتمام رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری گیلان با تاکید بر اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید 6600 هکتار در گیلان زراعت چوب انجام می شد، افزود: متاسفانه در طول سال هایی که از اجرای این برنامه گذشت، اقدام خاصی در این زمینه رخ نداده بود، اما در سال 1399 و 1400 موفق شدیم 1880 هکتار زراعت چوب در استان انجام دهیم و 1500 هکتار نیز در سال جاری هدف گذاری کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مرتع داری در 98 درصد مراتع گیلان

اجرای طرح مرتع داری در 98 درصد مراتع گیلان