مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آبان 1401 ساعت 14:352022-10-26بين الملل

ورود قایق های تندروی فرانسوی به ناوگان نیروی دریایی سعودی


عربستان سعودی از تحویل اولین نمونه های قایق های تندروی فرانسه «کواچ» و آغاز به کار گیری آن در ناوگان نیروی دریایی خود خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروی دریایی عربستان سعودی اعلام کرد که اولین نمونه های قایق های تندروی فرانسوی کواچ ( Quach ) را از این کشور تحویل گرفته است و این قایق ها فعالیت خود را در ناوگان نیروی دریایی سعودی آغاز کرده اند.

به نوشته وبگاه عربیک دیفنس، یحیی العسیری فرمانده ناوگان منطقه غربی نیروی دریایی عربستان سعودی روز سه شنبه (دیروز) از اولین گروه از این قایق ها دیدن کرد و پرچم این کشور را بر روی آن ها نصب کرد.

او مدعی شد که ورود این قایق های تندرو با موتورهای پر سرعت و با توانایی مانورپذیری بالا، می تواند سطح آمادگی نظامی و امنیتی نیروی دریایی عربستان را ارتقا بخشد و از منافع راهبردی و حیاتی این کشور در آب های منطقه محافظت کند.

منابع خبری سعودی اشاره ای به این که چه تعداد از این قایق ها تحویل نیروی دریایی این کشور شده است، نکرده اند.

  به گفته رسانه های سعودی، این شناورهای دریایی ترکیبی پیچیده از سیستم های الکترونیکی مانند دستگاه های ردیابی، حسگرهای نوری و حرارتی، تبادل اطلاعات و ناوبری دریایی را دارا هستند که آن ها را برای عملیات های جست وجو و رصد تونمند می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود قایق های تندروی فرانسوی به ناوگان نیروی دریایی سعودی

ورود قایق های تندروی فرانسوی به ناوگان نیروی دریایی سعودی