مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 آبان 1401 ساعت 10:322022-10-25اقتصادي

توزیع بیش از 21 هزار تن کود شیمیایی در چهارمحال و بختیاری


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 21 هزار و 461 تن کود شیمیایی در شهرستان های ده گانه استان توزیع شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن مهدوی امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 21 هزار و 461 تن کود شیمیایی در شهرستان های ده گانه استان توزیع شد.

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به سهمیه ابلاغی 31 هزار و 741 تن کود شیمیایی شامل، ازته، فسفاته، پتاسه به استان تخصیص داده شد که از این مقدار بیش از 43 درصد کود تخصیصی توزیع و بیش از 6 هزار و 680 تن در انبارهای شرکت ذخیره سازی شده است.

مهدوی با بیان اینکه هیچ دغدغه ای در زمینه تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد، توضیح داد: توزیع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بر اساس اولویت بندی محصولات زراعی به ترتیب به گندم، جو، کلزا و چغندرقند اختصاص می یابد.

وی افزود: به طور مثال قیمت تمام شده کود اوره درب کارخانه و بدون کرایه، بارگیری و تخلیه هر کیسه 700 هزار تومان است که دولت به هر کیسه 550 هزار تومان یارانه می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بیان کرد: سهم کشاورز در پرداخت قیمت کود 21 درصد است و 79 درصد قیمت تمام شده کود اوره را دولت پرداخت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بیش از 21 هزار تن کود شیمیایی در چهارمحال و بختیاری

توزیع بیش از 21 هزار تن کود شیمیایی در چهارمحال و بختیاری