مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 10:072022-10-22سياسي

بودجه 114 میلیون دلاری آمریکا برای مبارزه با زبان های فارسی و عربی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این نشست، مهدی صالحی، مجری کارشناس، اسطوره ضحاک در تاریخ ایران را تمثیلی از پدیده استعمار فرهنگی و از بین بردن مغز های اندیشه ورز عنوان کرد و گفت: - سیزدهمین نشست از سلسله نشست های زبان شناخت با موضوع امپریالیسم زبانی؛ تعامل زبانی با حضور غلامحسین رضاپور، زبان شناس و پژوهشگر حوزه آموزش زبان، عصر دوشنبه 25 مهر در حوزه هنری برگزار شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این نشست، مهدی صالحی، مجری کارشناس، اسطوره ضحاک در تاریخ ایران را تمثیلی از پدیده استعمار فرهنگی و از بین بردن مغز های اندیشه ورز عنوان کرد و گفت: مهم ترین محور برای عملیات استعمار فرهنگی، بحث زبان است.

این مدرس زبان شناسی به حرکت خزنده و متمرکز شدن پژوهش های جهان استعماری و پسااستعماری بر مقوله زبان اشاره و تذکر داد: آموزش علمی مشتمل بر زبان شناسی و ادبیات باید سراپا مراقب و مدافع زبان مان و همچنین نفوذ زبان رقیب باشند.

وی در ادامه با اشاره به مطرح بودن زبان به عنوان یک بحث سیاسی و امنیتی و در حوزه قدرت بودن آن، به بحث امپریالیسم زبانی پرداخت و گفت: بعد از واقعه یازده سپتامبر، انجمن زبان آمریکا به تشکیل جلسه پرداخت و بر لزوم مبارزه با زبان های فارسی، عربی و کره ای به عنوان زبان های رقیب شان ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 114 میلیون دلاری آمریکا برای مبارزه با زبان های فارسی و عربی

بودجه 114 میلیون دلاری آمریکا برای مبارزه با زبان های فارسی و عربی