مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-22بين الملل

عایدی هنگفت مادام العمر برای نخست وزیری 45روزه


اگرچه دوره کوتاه مدت زمامداری لیز تراس نخست وزیر انگلیس عایدی چندانی برای مردم این کشور نداشت اما برای او منافع مالی هنگفتی را در پی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سی ان ان جمعه شب نوشت، تراس که تنها پس از 45 روز از سمت خود به عنوان نخست وزیر بریتانیا استعفا کرد حالا می تواند تا پایان عمر تا سقف 115 هزار پوند (129 هزار دلار) در سال مقرری دریافت کند.

نخست وزیر مستعفی انگلیس که در دوره 6 هفته ای فاجعه بار خود ریاست برنامه های مالی شکست خورده و یک حزب حاکم عمیقاً قطبی شده را بر عهده داشت، پس از اعلام استعفای خود در روز پنجشنبه، قرار است کوتاه مدت ترین نخست وزیر تاریخ انگلیس شود.

سخنرانی استعفای او آتش رقابت جدید تصاحب کرسی نخست وزیری انگلیس را شعله ور کرد که در نتیجه آن شاهد انتصاب پنجمین نخست وزیر محافظه کار این کشور در طی کمتر از 6 سال خواهیم بود.

از سوی دیگر با وجود اینکه او کوتاه ترین دوران تصدی مقام نخست وزیری تاریخ انگلیس را ثبت کرد اما حق دریافت مبلغی سالانه با عنوان کمک هزینه انجام وظیفه اجتماعی (PDCA) را دارد؛ برنامه ای که توسط دولت وقت در سال 1990 برای کمک به نخست وزیران سابقی که هنوز در فعالیت های اجتماعی مشارکت دارند، تنظیم و ارائه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عایدی هنگفت مادام العمر برای نخست وزیری 45روزه

عایدی هنگفت مادام العمر برای نخست وزیری 45روزه