مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 14:372022-10-19پزشكي

طغیان بیماری های تنفسی در کودکان


رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: - این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است.

آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه ها را مورد تهاجم قرار می دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می دهد.

تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می آیند.

با گذشت کمتر از یک ماه از بازگشایی مدارس و تغییر فصل گرما، هشدار ها از روند صعودی موج شیوع آنفلوانزا این روز ها شدت گرفته است.

  رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به ایران خبر می دهد که در هفته گذشته با ابتلای قطعی 334 مورد به ویروس آنفلوانزا تعداد موارد ابتلا به یکباره افزایش چشمگیری داشته است.

  دکتر ابراهیم قادری می گوید که با گسترش این بیماری در هفته های آینده مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیش بینی مسئولان وزارت بهداشت این است که در ماه های آینده با طغیان بیماری های تنفسی در کودکان مواجه هستیم گرچه که هم اکنون کرونا در حال کنترل است، ولی همه گیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طغیان بیماری های تنفسی در کودکان

طغیان بیماری های تنفسی در کودکان