مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 15:522022-10-17سياسي

اوراقی برای کاهش فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه قطار شهری قم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، قطار شهری و مونوریل دو پروژه کلان حوزه حمل ونقل قم است که در سفر دی ماه سال گذشته رییس جمهوری به استان مورد اهتمام و تأکید جدی دولتمردان بود و رییس جمهور در کنفرانس خبری نسبت به بهره برداری نهایی از این دو پروژه مهم تا پایان دولت سیزدهم وعده داد و زمان شش ماهه ای نیز جهت بررسی آخرین وضعیت آن ها و انجام تشریفات قانونی و ادامه عملیات عمرانی آن تعیین کرد که در بند 5 و 25 مصوبات این سفر مورداشاره و تأکید است.

فاز نخست خط یک قطار شهری قم پیشرفت فیزیکی نزدیک به 100 درصدی داشته و برای بهره برداری معطل تأمین ناوگان است که به گفته مدیران شهری، رایزنی های چندجانبه ای برای تأمین رام های آن در سطح ملی و بین المللی در جریان است و پیش بینی می شود رام های موردنیاز آن به زودی تأمین و تست گرم و سرد آن انجام بگیرد.

اخیراً شورای اسلامی شهر قم نیز مصوبه ای گذرانده که بر اساس آن 3200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین مالی قطار شهری قم انتشار خواهد یافت که می تواند زمینه پیشبرد فاز دوم خط یک متروی قم از میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران را سرعت ببخشد.

*سهم مصرف روزانه 2 میلیون لیتری بنزین در قم بنابر آمار، روزانه افزون بر 120 میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود که سهم قم نزدیک به 2 میلیون لیتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراقی برای کاهش فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه قطار شهری قم

اوراقی برای کاهش فاصله بین کلنگ تا قیچی پروژه قطار شهری قم