مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 15:522022-10-17اجتماعي

خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان


دکتر ناهید رحیم زاده فوق تخصص بیماری های کلیه کودکان گفت: اگر معلمان اجازه ندهند بچه ها در ساعات حضور در کلاس به سرویس بهداشتی بروند ریسک عفونت ادراری در آن ها زیاد می شود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، در این مطلب ضمن توصیه هایی به دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا، نسبت به یک موضوع در مدارس که احتمال عفونت اداری دانش آموزان را افزایش می دهد، هشدار داده ایم.

 اعظم گودرزی؛ مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه گفت: هر سال همزمان با فصل پاییز و زمستان موج آنفولانزا و سرماخوردگی در مدارس شیوع می یابد، بنابراین اگر دانش آموزی علائم داشت به مدرسه نرود و در خانه استراحت کند.

والدین می توانند فرزند خود را به مراکز جامع سلامت تحت پوشش وزارت بهدشت ببرند، پزشکان این مراکز طبق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت توصیه های لازم را ارائه می کنند.

وی افزود: اگر دانش آموزی علائم سرماخوردگی داشت حتماً به پزشک مراجعه کند، به دانش آموزان توصیه می شود در مدرسه حتماً ماسک بزنند و این موضوع جدی گرفته شود.

گودرزی با اشاره به توصیه هایی به دانش آموزان گفت: شست وشوی دست ها قبل از خوردن مواد غذایی در زنگ های تفریح را رعایت کنید و از خانه مواد غذایی سالم به همراه بیاورید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان

خطر بیماری کلیوی در کمین دانش آموزان