مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 09:472022-10-17سياسي

شورای عالی عتف در گام دوم انقلاب؛ بایدها و نبایدها


حمید امیدوار در یادداشتی با موضوع «شورای عالی عتف در گام دوم انقلاب: بایدها و نبایدها»، بر تعریف و راهبری طرح های کلان ملی با ساز و کار جدید در حوزه سیاست گزاری علم و فناوری کشور با استفاده از ظرفیت شورای عالی عتف تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، حمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی در یادداشتی بر موضوع شورای عالی عتف در گام دوم انقلاب؛ بایدها و نبایدها تأکید کرد.

متن یادداشت امیدوار به شرح ذیل است: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری یکی از بازوهای قدرتمند؛ اگرچه بی استفاده حوزه علم و فناوری کشور در دهه گذشته بوده است.

اگرچه ایرادات وارده بر اینکه چرا چنین شورایی در ماده 4 قانون اهداف و وظایف وزارت عتف اصلاحی در سال 83 اضافه شده و جایگاه مستقلی برای آن دیده نشده است، وجود دارد لیکن در طرح های کلان ملی و البته با طراحی ساز وکار درست برای به ثمر رسیدن این طرح ها نه تنها مهاجرت نخبگان محدود می شود بلکه با مهاجرت معکوس نخبگان نیز مواجه خواهیم شد.

پیش بینی منابع جهت اجرای طرح های کلان نیز پس از طراحی ساز و کار درست از مباحث بسیار مهمی است که لاجرم الزامات قانونی ورود بودجه بانک ها و شرکت های دولتی را می طلبد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای عالی عتف در گام دوم انقلاب؛ بایدها و نبایدها

شورای عالی عتف در گام دوم انقلاب؛ بایدها و نبایدها