مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 15:172022-10-16اقتصادي

برداشت بیش از14هزار تن سیب درختی از باغات نیشابور


مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از برداشت بیش از14هزار تن سیب درختی از باغات نیشابور خبرداد - محمدعلی فرهمندراد در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: سطح زیرکشت سیب درختی در نیشابور 985 هکتار است که از این میزان 917هکتار بارور و 68 هکتار غیر بارور است.

مدیرجهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: با عملکرد 15 هزارو 500کیلوگرم درهرهکتار این محصول، بالغ بر 14 هزار تن سیب از سطح باغات نیشابور برداشت می شود.

فرهمندراد تشریح کرد: با اینکه بروز سرمای دیررس بهاره در بعضی از باغات سیب کاهش محصول را رقم زده است، اما در تولید سیب در نیشابور کاهش محسوسی ایجاد نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور بیان کرد: ارقام کشت شده سیب در نیشابور شامل سیب قرمز، سیب زرد، عباسی و ارقام بهاره است که بیشتر ارقام باغات سیب نیشابور با توجه به شرایط اقلیمی مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا دارای مزیت صادراتی هستند .

فرهمندراد با ذکر این مطلب که باغداران نیشابور از محل تولید سیب در سال جاری، بالغ 168 میلیارد تومان سود ناخالص عایدشان می شود، یادآور شد: با توجه به مزایای فراوان استفاده از سایبان در باغات سیب مانند کاهش مصرف آب ، پیشگیری از خسارت تگرگ ، پیشگیری از آفتاب سوختگی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بیش از14هزار تن سیب درختی از باغات نیشابور

برداشت بیش از14هزار تن سیب درختی از باغات نیشابور