مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 15:522022-10-12سياسي

برگزاری مراسم هفته وحدت در هرات افغانستان


از هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) با حضور مقامات طالبان، علمای و روحانیون برجسته و سایر اقشار مردم در سرکنسولی ایران در هرات تجلیل شد.

- میلاد پیامبر اعظم گرامی در سرکنسولگری ایران در هرات با حضور مقامات دولتی ، دیپلمات های خارجی، علما و روحانیون برجسته ، روسای اتحادیه های خصوصی و اساتید دانشگاه تجلیل شد.

محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان، ابتکار و اعلام هفته وحدت از سوی حضرت امام خمینی (ره) را نشانه عزم و اراده  ایران برای شکل گیری یک وحدت واقعی بین کشورهای اسلامی عنوان کرد.

  وی افزود: وحدت با سایر مذاهب اسلامی از نگاه جمهوری اسلامی و به ویژه مقام معظم رهبری نه یک تاکتیک که یک اصل مهم اسلامی و سیاستی راهبردی است.

    در ادامه این مراسم مولوی عمار مهاجر رییس نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات ضمن قدردانی از ابتکار عمل سرکنسولگری ایران گرامی داشت هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم وحدت را رمز پیروزیِ بر دشمنان معرفی کرده و مردم را از تفرقه و اختلاف باز می دارد و به یک دلی فرا می خواند.

وی همچنین افزود : خداوند مسلمانان را به یکی شدن فرا خوانده و راه یکی شدن را نیز نشان داده است، حبل الله یعنی وسیله ای که بتوان با آن به ذات پاک الهی متّصل شد، و آن وسیله چیزی نیست جز؛ تعالیم(وحی) الهی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم هفته وحدت در هرات افغانستان

برگزاری مراسم هفته وحدت در هرات افغانستان