مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 12:072022-10-12دانش

سهمیه های کنکور حذف نمی شوند


دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در حال حاضر تغییری در سهمیه های موجود در پذیرش داوطلبین ورود به آموزش عالی رخ نداده و این سهمیه ها حذف نخواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دبیرخانه و افزایش شکاف طبقاتی در جامعه می شود؟ نیز آورده است: خیر، عمده تفاوتی که باعث شکاف طبقاتی حاضر در فرآیند پذیرش دانشجو در نظام آموزش عالی شده است و آنچه که در سال های اخیر آمارها به آن اشاره داشته اند، در شیوه برگزاری آزمون (مبتنی بر سوالات فراتر از محتوای کتب درسی و روش های غیرمتعارف و غیر اصولی تست زنی) نهفته است که به هیچ عنوان ابزار مناسب و عادلانه ای برای سنجش استعداد و سواد دانش آموز برای ورود به نظام آموزش عالی نیست.

همین امر باعث رونق کلاس های کنکور برای آموزش محتوای غیر ضرور به روش های غیر اصولی شده است و طبیعتاً این موضوع باعث شده است که تا حدی افرادی که امکان هزینه کرد بیشتر برای این امر داشته اند بهره بیشتری از ظرفیت دانشگاه ها ببرند.

با اصلاح این رویه و بازگرداندن چرخه یادگیری به محتوای اصیل آموزش و پرورش و نیز سنجش استاندارد و توزیع شده در طول زمان (و نه یک شبه و نصف روزه) در قالب آزمون های نهایی مدیریت شده، شانس موفقیت میان اقشار مختلف جامعه اعم از مناطق برخوردار و کمتر برخوردار یا دهک های مختلف اجتماعی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه های کنکور حذف نمی شوند

سهمیه های کنکور حذف نمی شوند