مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 15:572022-10-11سياسي

نامناسب بودن معابر و ساختمان ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تردد معلولان


معابر و ساختمان های استان کهگیلویه و بویراحمد نامناسب ترین مکان ها برای تردد معلولان است و اقدام مناسبی در این زمینه برای معلولان صورت نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، 18 هزار نفر از جمعیت 713 هزار و 50 نفری کهگیلویه و بویراحمد را معلولان تشکیل می دهد که می طلبد اقدامات اساسی برای تردد معلولان از جمله مناسب سازی معابر و ساختمان ها انجام شود.

اما سوالی که پیش می آید اینکه آیا معابر، میادین و پارک های استان طبق آنچه در قانون آمده برای عبور و مرور معلولان مناسب سازی شده یا خیر؟  طبق ماده2  قانون حمایت از معلولان کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم گردد.

علی رغم اینکه قانون به این مهم اشاره کرد و چندین جلسه برای مناسب سازی معابر و ساختمان ها برگزار شد اما طبق آنچه رییس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور بیان کرده معابر کهگیلویه و بویراحمد یکی از نامناسب ترین مکان ها برای تردد معلولان است و تنها 35 درصد معابر مناسب سازی شده در حالی که استاندارد سازی مناسب سازی معابر برای معلولان 75 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامناسب بودن معابر و ساختمان ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تردد معلولان

نامناسب بودن معابر و ساختمان ها در کهگیلویه و بویراحمد برای تردد معلولان