مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 12:422022-10-10سياسي

شیوه انتخاب شهردارها تغییر می کند؟


نائب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: الگوی کمیسیون برای انتخاب شهرداران در انتخابات شوراهای اسلامی کشور به تصویب اعضاء رسید.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، حمیدرضا کاظمی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به خبرنگاران گفت: در این نشست اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور( الگوی انتخاب شهردار) بررسی شد و بر اساس پیشنهادی که ارائه و به تصویب رسید، نامزدهای انتخابات شوراهای شهر، گزینه مدنظر خود را برای شهرداری اعلام می کنند تا مردم بدانند در صورت انتخاب آنها چه کسی از سوی اعضای شورای شهر برای شهرداری معرفی می شود.

چه کسانی می توانند برای به دست گرفتن کلید شهرها کاندیدا شوند؟نایب رییس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: در طرح پیش بینی شده؛ اگر رای شهرداران معرفی شده در بین اعضای شورای شهر یکسان باشد، شهردار معرفی شده از سوی منتخبانی که بیشترین رای را از مردم گرفته اند انتخاب می شود.

کاظمی یادآور شد: اگر شرایط بین دو گزینه شهرداری از لحاظ تعداد رأی و تحصیلات برابر باشند، اولویت با کسی است که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد و در صورتی که مدرک تحصیلی برابر داشته باشند، کسی به عنوان شهردار انتخاب می شود که سابقه اجرایی بیشتری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه انتخاب شهردارها تغییر می کند؟

شیوه انتخاب شهردارها تغییر می کند؟