مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 14:022022-10-09اقتصادي

30 درصد گوشت و تولیدات لبنی هرمزگان توسط عشایر تولید می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: 30 درصد گوشت و تولیدات لبنی هرمزگان توسط عشایر تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان امروز اظهار داشت: روستا و عشایر جزو جدانشدنی از جامعه ما هستند که نقش بسزایی در توسعه انسانی و تولیدات دامی و کشاورزی ایفا می کنند و خوشبختانه عشایر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از این قشر است، گفت: در استان هرمزگان بالغ بر 3هزار 500 خانوار در جامعه عشایری زیست و فعالیت دارند غالبا به صورت درون کوچ در استان هستند.

مویدی تاکید کرد: تعداد عشایری که به صورت درون کوچ در استان زندگی می کنند 2هزار خانوار است و هزار خانوار نیز به صورت برون کوچ هستند که  تاثیر و نقش بسزایی در تولید استان هرمزگان ایفا می کنند.

  رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه میزان کل تولید گوشت در استان 7هزار و 303 تن است، بیان کرد: عشایر  استان 30 درصد کل گوشت هرمزگان را به میزان 2هزار و 200 تن تولید می کنند و این در حالی است که مشارکت عشایر سایر استان ها در تولید گوشت 25درصد است.

  وی همچنین با بیان اینکه هرمزگان در تولیدات لبنی سرآمد است؛ میزان تولید شیر در استان را 20 هزار و 300 تن در سال دانست و گفت: میزان شیر تولیدی توسط عشایر استان 6 هزار و 90 تن در سال است که 30 درصد کل تولیدات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد گوشت و تولیدات لبنی هرمزگان توسط عشایر تولید می شود

30 درصد گوشت و تولیدات لبنی هرمزگان توسط عشایر تولید می شود