مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 12:022022-10-09سياسي

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان


وزارت امور خارجه تاجیکستان از احضار سفیر قرقیزستان در دوشنبه و تحویل یادداشت اعتراض به وی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نهاد دیپلماتیک تاجیکستان در پی اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه قرقیزستان، ایرلان آبدیلدایف ، سفیر این کشور در دوشنبه احضار و یادداشت اعتراضی را به وی تحویل داد.

در یادداشت وزارت امور خارجه تاجیکستان خاطرنشان شد که طرف تاجیکی این گونه اظهارات نامناسب سخنگوی وزارت امور خارجه قرقیزستان را دلیل بر فرسایش فرهنگ سیاسی و فقدان عادی ترین اخلاق دیپلماتیک می داند.

تاکید شد که این اظهارات نماینده رسمی وزارت امور خارجه قرقیزستان تلاشی ناشیانه برای تحمیل نظرات نادرست درباره دلایل واقعی تجاوز مسلحانه قرقیزستان به تاجیکستان به افکار عمومی است.

بیان شد که این گونه اظهار نظرهای ریاکارانه با روح و متن پروتکل های امضا شده توسط طرفین در 19 و 25 سپتامبر امسال مطابق ندارد.

در این دیدار در خصوص لزوم تعامل بین وزارتخانه های امور خارجه تاجیکستان و قرقیزستان برای جلوگیری از انتشار اظهاراتی که می توانند جامعه دو کشور را به اشتباه بیندازند، تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است که پیش از این چنگیز کیسته بایف ، سخنگوی وزارت امور خارجه قرقیزستان در صفحه فیسبوک خود از اعطا نشان لیاقت میهن پرستی کلاس سوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان