مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 14:422022-10-01اقتصادي

برداشت انار از 1800 هکتار انارستان های مازندران آغاز شد


معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برداشت انار از هزار و 800 هکتار انارستان های مازندران آغاز شد و پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن انار برداشت شود که 20 درصد بیشتر از پارسال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، حسین مولایی معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از باغات انار استان اظهار کرد: برداشت انار از 1800 هکتار انارستان های مازندران آغاز شد و پیش بینی می شود امسال 30 هزار تن انار برداشت شود که 20 درصد بیشتر از پارسال است.

وی با اشاره به اینکه چهار رقم انار ترش، شیرین، ملس و گل انار بیشترین ارقام کشت شده در انارستان های استان است افزود: شرایط آب و هوایی مناسب، مدیریت به باغی از قبیل هرس و آبیاری مناسب و نیز مدیریت آفات و بیماری ها از جمله عوامل افزایش تولید کیفی و کمی امسال انار است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد:  70 درصد سطح کشت انارستان های مازندران در شهرستان بهشهر واقع شده است و مقاوم بودن درخت انار، مثمر بودن از سه سالگی تا سی سالگی و کشت آسان و بی دغدغه در زمین های میان بند و شیب دار موجب رغبت باغداران مازندرانی به کشت این گونه شده است.

وی اظهار کرد: برداشت انار تا پایان آبان ماه در استان مازندران ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت انار از 1800 هکتار انارستان های مازندران آغاز شد

برداشت انار از 1800 هکتار انارستان های مازندران آغاز شد