مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 13:372022-10-01اقتصادي

2100 هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزا کار در همدان انجام شد


معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون 2 هزار و 100 هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزا کار انجام شده و سطحی معادل یک هزار و 200 هکتار نیز کشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسین فضلی؛ معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید دانه های روغنی نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی تسریع روند توسعه اقتصادی؛ امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می کند اظهار کرد: 85 درصد روغن مورد نیاز کشور در سال از طریق واردات تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 30 درصد ارزبری کالاهای اساسی به دانه های روغنی و استحصالات آن اختصاص می یابد افزود: دانه های روغنی و مشتقات آن بعد از غلات به عنوان منبع تولید انرژی در تغذیه انسان و دام و طیور مطرح است که روغن آن برای مصرف خوراکی، صنعتی و کنجاله آن به مصرف خوراک دام و طیور می رسد.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های مهم سنجش امنیت غذایی ضریب خودکفایی در محصولات غذایی محسوب می شود تصریح کرد: یکی از ضرورت های توسعه و کشت دانه های روغنی صرفه جویی در هزینه های ارزی، کاهش وابستگی و در نتیجه تقویت امنیت غذایی و متعاقباً امنیت ملی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2100 هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزا کار در همدان انجام شد

2100 هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزا کار در همدان انجام شد