مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 شهریور 1401 ساعت 13:022022-09-22دانش

مبدل مدار الکترونیکی ایران ساخت شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فاطمه نصرالله زاده عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که ساخت مبدل سبب شده تا نیاز کشور به واردات کاهش یابد، - محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید و بومی سازی مبدل مدار الکترونیکی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فاطمه نصرالله زاده عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که ساخت مبدل سبب شده تا نیاز کشور به واردات کاهش یابد، گفت: یک مبدل از اجزا الکترونیکی به نام سلف و خازن تشکیل شده که باعث بالا یا پایین شدن جریان خروجی می شود.

می توان از مبدل ها به همراه ترانسفورماتور جهت تبدیل ولتاژ ورودی جریان مستقیم معین به یک ولتاژ خروجی جریان متناوب کاملا متفاوت استفاده کرد.

نصرالله زاده افزود: مبدل می تواند بیش از 90 درصد انرژی مفید تولید کند.

زمانی که کلید روشن و خاموش فعال شود پالس های برق به شکل مستقیم تولید می شود بنابراین برای تولید این جریان متناوب باید جریان در طول یک ثانیه 50 تا 60 بار معکوس شود که این وظیفه مبدل است.

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان ائامه داد: آن دسته از مبدل های الکترونیک قدرت که به منظور کنترل و بهره برداری از ماشین های الکتریکی مانند ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبدل مدار الکترونیکی ایران ساخت شد

مبدل مدار الکترونیکی ایران ساخت شد