مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 13:072022-09-21اقتصادي

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟


اگر شخصی قبل از سال 1395 فوت شده باشد و ورثه او قصد اخذ گواهی حصر وراثت را دارند، باید گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که به فرم 19 مالیاتی معروف است را نیز به همراه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، به گفته یک وکیل دادگستری اگر اموال باقی مانده از متوفی بیش از 50 میلیون تومان باشد، صدور گواهی انحصار وراثت حدود 45 روز و اگر کمتر از 50 میلیون تومان باشد حدود سه تا هفت روز طول خواهد کشید.

مینا بهرامیان در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه گواهی انحصار وراثت سندی است که توسط شورای حل اختلاف صادر می شود، اظهار کرد: در این سند تعداد و اسامی ورثه و میزان سهم هرکدام از آن ها از ارث فرد متوفی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورثه یا هر ذینفعی می تواند متعاقب فوت شخص متوفی برای دریافت این گواهی اقدام کند و برای این کار مدارکی همچون گواهی فوت متوفی، استشهادیه محضری، شناسنامه متوفی، عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه و کارت ملی وراث و احیانا وصیت نامه رسمی شخص فوت شده لازم است.

این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: اگر شخصی قبل از سال 1395 فوت شده باشد و ورثه او قصد اخذ گواهی حصر وراثت را دارند، باید گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که به فرم 19 مالیاتی معروف است را نیز به همراه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟