مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 08:422022-09-21اجتماعي

فرونشست در ایران 140 برابر شرایط بحرانی است


ما دو بار در قرن بیست و یکم رکورد فرونشست زمین را در سطح کره زمین جابجا کردیم، یک بار در سال 2005 در جنوب غربی تهران که این رقم به 36 سانتی متر در سال و یک بار هم در سال 2010 در منطقه ای در استان فارس بین جهرم تا فسا که میزان آن به 54 سانتی متر در سال رسیده است.

- یک کارشناس حوزه آب و محیط زیست گفت: فرونشست برگشت پذیر نیست و حداقل به 50 هزار تا 70 هزار سال زمان نیاز دارد تا طبیعت بتواند خودش را مرمت کند.

محمد درویش در گفت وگو با ایلنا، درباره تداوم فرونشست در کشور اظهار داشت: طبق آخرین گزارشی که سازمان زمین شناسی منتشر کرده به جز استان گیلان 33 استان دیگر کشور متاسفانه با پدیده فرونشست روبرو هستند و این نشان دهنده این است که استان های برخوردار از منابع آبی هم متاسفانه درگیر پدیده افت، فرونشست زمین و روند تغذیه منفی آبخوان ها شده اند، حتی در استان گیلان با معضلی به نام افت کیفی منابع آب روبرو هستیم، به دلیل اینکه نتوانستیم آب های سطحی و زیرزمینی را از بلای ورود شیرابه ها، فاضلاب و پساب ایمن نگه داریم، بنابراین وضعیت بسیار بغرنج و دشوار است.

ایرانیان طی 4 دهه به اندازه 5 دریاچه ارومیه آب بیشتر از معمول برداشت کرده اند وی تصریح کرد: وقتی در چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گیلان که از منابع آب سطحی و بارندگی مطلوب برخوردارند بسیاری از مردم حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست در ایران 140 برابر شرایط بحرانی است

فرونشست در ایران 140 برابر شرایط بحرانی است