مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 23:172022-09-19سياسي

چرا تاریخ شفاهی در موضوع دفاع مقدس توقف کرده است؟


تاریخ شفاهی و مستندنویسی عرصه ای در حوزه کتاب و به نوعی ادبیات است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رسمیت و توجه خاصی پیدا کرد.

این حوزه خلاء بسیاری از حوزه های ادبیات را می تواند پوشش بدهد و فقط نیاز به نگاه دغدغه مندانه است.

- گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ـ محمدرضا اسماعیلی: مستندنگاری یا تاریخ شفاهی، بخشی است که چند سالی در حوزه نشر طرفداران بسیاری پیدا کرده، ولی هنوز نتوانسته به یک فرم و قالب مناسبی برسد که با حفظ اصل واقعیت، ادبیات را هم چاشنی خود کند؛ طوری که بخشی از این نوع آثار با رعایت حفظ واقعیت از ادبیات دور شده اند و صرفاً خاطره نویسی خام و بدون هیچگونه ارزش افزوده ادبی است و یا آنقدر تکنیک های داستان نویسی در آن ها پررنگ است که از واقعیت و مستند بودن خود دور می شوند.

تاریخ شفاهی و مستندنویسی عرصه ای در حوزه کتاب و به نوعی ادبیات است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رسمیت و توجه خاصی پیدا کرد.

این حوزه خلاء بسیاری از حوزه های ادبیات را می تواند پوشش بدهد و فقط نیاز به نگاه دغدغه مندانه است تا بتواند با سرعت بیش تری به غایت نهایی خود در این عرصه برسد.

کتاب سازی در حوزه تاریخ شفاهی! نماینده مکتب حاج قاسم در امور کتاب و نشر در گزارشی عنوان کرد که در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم 420 اثر با موضوعیت حاج قاسم به چاپ رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا تاریخ شفاهی در موضوع دفاع مقدس توقف کرده است؟

چرا تاریخ شفاهی در موضوع دفاع مقدس توقف کرده است؟