مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 07:572022-09-19سياسي

وقتی «حداد عادل» با شعر «شهریار» مجلس را آرام کرد


او با بیان این که شهریار در هر دو عرصه غزل های فارسی و ترکی پیشگام و پیش قراول بوده گفت: شهریار توانسته به قله های این دو عرصه دست یابد و توانسته به اوج درجه عرفانی نائل شود و در دوره معاصر عرفان را با شعر به پیوند برساند.

- حداد عادل با بیان این که شعر شهریار به ضرب المثل تبدیل شده است، خاطره ای از خوانش شعر شهریار در میانه اختلاف مجلس و دولت می گوید و ادامه می دهد: خوانش شعر شهریار در یکی از جلسات مجلس شورای اسلامی، همچون آبی بر روی آتش بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ششمین کنگره بین المللی شعر و ادب فارسی و پاسداشت مقام استاد شهریار، این مراسم بزرگداشت، امروز (یکشنبه، 27 شهریور ماه) با حضور جواد وندنوروز رییس بنیاد فرهنگی مقبره الشعرا استاد شهریار، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از شاعران در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد.

غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان این که دو روز در تقویم جمهوری اسلامی به بزرگداشت زبان و شعر فارسی اختصاص یافته است، گفت: روز 27 شهریورماه روز شعر فارسی مقارن با پاسداشت شهریار و 25 اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و بز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی «حداد عادل» با شعر «شهریار» مجلس را آرام کرد

وقتی «حداد عادل» با شعر «شهریار» مجلس را آرام کرد