مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 11:222022-09-18اجتماعي

توزیع و نهشت خاکستر آتشفشانی در سواحل دریای خزر


مطالعات انجام شده روی رسوبات کواترنری دریای خزر، توزیع و نهشت خاکستر آتشفشانی را در سواحل دریای خزر تایید می کند؛ اما میزان نفوذ گدازه ها ، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، همایون خوشروان یک پژوهشگر در ارتباط با خاکسترهای آتشفشان دماوند ، اظهار کرد: دره ناندل در یال شمال شرقی آتشفشان دماوند شکل گرفته است که اگر خدای ناکرده آتشفشان دماوند فوران کند مخاطرات آن می تواند خطرناک باشد.

وی افزود: جریان های لاهار با تخته سنگ های بزرگ همراه با خاکسترهای آتش فشانی و بارندگی به سمت پایین حرکت کرده و هر چه در مسیر قرار دارد را تخریب می کنند.

این پژوهشگر بیان کرد: خاکسترهای آتشفشانی ممکن است باعث خفگی افرادی شوند که در پیرامون آتشفشان وجود دارند.

وی بیان کرد: مواد آتشفشانی شامل جریان پیروکلاستیک با ذرات قلوه سنگی آندزیتی، بازالت و گوگرد در درون سیمان خاکستر آتشفشانی بوده که در قسمت میانی توالی رسوبات خاکستر آتشفشانی یا توف نهشت یافته است.

این پژوهشگر اضافه کرد: نکته جالب توجه در این میان جریان های پیروکلاستیک بسیار شدید با دانه بندی بسیار درشت دانه تر در دره ناندل نسبت به دره گزنه است و این موضوع به کوه دماوند در زمان آتشفشانی بیشتر مناطق شمال شرقی را دچار تخریب و ویرانی قرار می دهد، رشد زبانه آتشفشانی از جنس آندزیت در دره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع و نهشت خاکستر آتشفشانی در سواحل دریای خزر

توزیع و نهشت خاکستر آتشفشانی در سواحل دریای خزر