مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 07:472022-09-18اقتصادي

نابودی طبیعت به نام گردشگری


در حالی که تغییر کاربری ها و آفات، روزگار جنگل های هیرکانی گلستان را ناخوش کرده برخی مدیران اصرار دارند تا با احداث تله کابین، آخرین رمق های گنجینه یونسکو در این استان را نابود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، طرح تله کابین ناهارخوران گرگان از سال 86 مطرح بوده و موافقان و مخالفان زیادی دارد؛ از یک سو برخی مدیران این پروژه را سکوی پرتاب گردشگری استان می دانند و مخالفان هم مسائل زیست محیطی، شهری و ترافیکی را مطرح می کنند که قابل تأمل است.

علی رغم بکارگیری روش های ساده برای جذب گردشگر و با توجه به وجود پروژه ها نیمه تمام، تلاش مجموعه مدیریتی گلستان برای تحصیل مجوز احداث پروژه تله کابین گرگان، قدری عجیب به نظر می رسد.

در حالی که بسیاری از کارشناسان و اساتید متخصص محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به اجرای این پروژه در جنگل های هیرکانی هشدار داده اند اما مدیران استان و برخی از اعضای شورای شهر گرگان به دنبال عملیاتی کردن این پروژه هستند که در نمونه اخیر تلاش آنها می توان، به سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به گلستان و بازدید از محل دو تله کابین ناهارخوران و کبودوال اشاره کرد.

برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که در سفر اخیر علی سلاجقه به گلستان مقرر شد تا مباحث مرتبط با این دو تله کابین با نظر مثبت دوباره ارزیابی و مراحل لازم برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی طبیعت به نام گردشگری

نابودی طبیعت به نام گردشگری