مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 14:172022-09-12سياسي

برخورد قاطع دستگاه قضا با ترک فعل مدیران


بدون شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه ها افراط و تفریط نمی کند اما اگر ترک فعل دستگاه ها به کرّات منجر به وقوع جرائم شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین ؛ علی شعبانی، رییس کل دادگستری استان قزوین در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: تمامی مسئولان و مدیران وظیفه دارند که تلاش کرده تا در حوزه فعالیت خود جرمی واقع نشود و در این راستا شناسایی گلوگاه های جرم خیز و اقدامات پیشگیرانه متقابل بهترین راهکار در راستای کاهش وقوع جرائم است.

او افزود: یکی از وظایف مهم قوه قضاییه در قانون اساسی مسئله پیشگیری از وقوع جرم است و به همین خاطر در موضوعات مختلف ورود می کنیم، البته ورود دستگاه قضایی جنبه حمایتی و نظارتی دارد و نه اینکه در موضوعاتی که متولی خاص دارد، بدواً وارد عمل شود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: بسیاری از جرائم ناشی از کم کاری و کوتاهی مستقیم و غیرمستقیم دستگاه ها و نهادها است و اگر اقدامات پیشگیرانه به درستی برنامه ریزی شود، شاهد این حجم از وقوع جرائم در سطح جامعه نیستیم.

شعبانی همچنین تاکید کرد: بدون شک دستگاه قضایی در باب ترک فعل دستگاه ها افراط و تفریط نمی کند و قطعاً رویکرد ابتدایی ما حمایتی است، اما اگر ترک فعل دستگاه ها به کرّات منجر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قاطع دستگاه قضا با ترک فعل مدیران

برخورد قاطع دستگاه قضا با ترک فعل مدیران