مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 11:472022-09-12پزشكي

بیماری های لوزه حلقی (آدنویید)


در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، تا انتهای این نوشته از درمانکده با ما همراه باشید تا به صورت کامل بیماری های لوزه حلقی یا آدنویید را برایتان تشریح کنیم.

- لوزه ها اولین محافظان بدن در برابر بیماری ها هستند که با تولید گلبول های سفید و پادتن ها، به مبارزه با انواع بیماری ها و عفونت ها می پردازند.

لوزه ها به صورت کلی به دو دسته لوزه های کامی و لوزه آدنویید یا لوزه سوم تقسیم می شوند.

معمولاً اکثر مشکلات لوزه ها مربوط به همین لوزه سوم یا آدنویید است که به آن لوزه حلقی هم گفته می شود و جراحی آن نیز بسیار شایع مخصوصاً در بین کودکان است.

البته لازم به ذکر است که نقش لوزه ها در سیستم ایمنی بسیار کمرنگ است و به همین واسطه بروز مشکل برای روزه سوم خیلی جای نگرانی ندارد و حتی می توان با خارج کردن آن مشکل را برطرف نمود.

آدنویید چیست و کجا قرار دارد؟ ‏ آدنویید مجموعه ای از بافت های لنفاوی است که در بالای گلو و پشت بینی قرار گرفته و به صورت کلی جزیی از سیستم لنفاوی است که وظیفه دار پاک سازی بدن از عفونت ها و در تعادل نگه داشتن مایعات هستند.

همه انسان ها با آدنویید به دنیا می آیند اما با گذشت زمان و بزرگ تر شدن، این بافت لنفاوی کوچک و کوچک تر شده و احتمال بروز مشکلاتی همچون تورم و عفونت در آن پایین تر می آید و به همین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری های لوزه حلقی (آدنویید)

بیماری های لوزه حلقی (آدنویید)