مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 10:072022-09-10پزشكي

پیوند موفقیت آمیز عروق کلیه در یک بیماری نادر در مشهد


پیوند مجدد عروق کلیه در یک بیماری نادر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا،  با تلاش تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عمل پیوند مجدد عروق کلیه در یک بیماری نادر در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی امام رضا(ع) با موفقیت انجام شد.

این عمل به همت دکتر سلمان سلطانی، فوق تخصص جراحی پیوند کلیه و دکتر محمود توکلی، رییس تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر روی یک بیمار جوان مبتلا به بیماری نادر سندوم فندق شکن(nutcracker) با موفقیت انجام شد.

رییس تیم پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این عمل بر روی یک مرد جوان که با علائم خون در ادرار، درد در پهلو و واریکوسل مقاوم و پیشرفته سمت چپ به بیمارستان مراجعه کرده بود انجام شد.

دکتر محمود توکلی افزود: همچنین به علت پس زدن خون کلیه به سیاهرگ بیضه، باعث واریکوسل شدید و درد های غیر قابل کنترل بیضه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حالت طبیعی ورید کلیه نباید بین شریان آئورت و شریان سوپریور مزانتریک گیر کند، یادآور شد: در این  بیمار که سندرم nutcracker  نام دارد، ورید کلیه از زیر شریان سوپریورمزانتریک، گیر کرده و تحت فشار قرار می گیرد و در نتیجه فشار روی کلیه سمت چپ افزایش پیدا می کند و باعث درد و در موارد پیشرفته تر می تواند منجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند موفقیت آمیز عروق کلیه در یک بیماری نادر در مشهد

پیوند موفقیت آمیز عروق کلیه در یک بیماری نادر در مشهد