مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 18:072022-09-07اجتماعي

بافت تاریخی بانه شناسنامه دار می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: بافت تاریخی بانه تاکنون شناسنامه نداشته و امسال بافت تاریخی بانه به عنوان شهر تاریخی شناسنامه دار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، محمد امینیان در نشست هم اندیشی از بازشناسی تا باززنده سازی میراث ملموس و ناملموس تا گردشگری پایدار فرهنگی در شهرستان بانه با اشاره به اینکه آنچه در تاریخ به عنوان بلوک بانه تعریف شده منطقه ای سلطان نشین است اظهار داشت: یکی از مشکلات در زمینه شناسایی میراث ملموس و ناملموس بانه ناشناخته مانده اشیاء فرهنگی تاریخی، آثار نامنقول و آثار موزه ای است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از میراث فرهنگی محیط زیست است ادامه داد: مناطق کردنشین به 2 بخش گرمیان و کوهستان تقسیم شده که مناطق بانه، سقز و سنندج بخش کوهستانی بود که شهر نشینی و فرهنگ شهرنشینی در آن شکل گرفته است.

امینیان گفت: قلعه شهرها مفهوم شهرنشینی در مناطق کرد نشین را تشکیل می دهد که به لحاظ فرهنگی و شهری در این قلعه شهرها کمترین فعالیتی انجام شده و فعالیت ها به حدی کم است که به شناسنامه فرهنگی نشده است.

وی افزود: بانه یکی از مهمترین قلعه شهرها در مناطق کردنشین بوده که مرکز یک حکومت مهم بوده که مستقیم با شاهان ارتباط داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی بانه شناسنامه دار می شود

بافت تاریخی بانه شناسنامه دار می شود