مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 16:222022-09-04حوادث

«دوباره فردوس»/ اولین اردوی جهادی ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، 54 سال پیش در چنین روزی زلزله ای مهیب، فردوس، شهرها و روستاهای اطراف را به لرزه درآورد و جمع زیادی از مردم را به کام مرگ فرستاد.

اما سید طلبه 29 ساله مشهدی پس از شنیدن این خبر، با قلبی آکنده از درد جمعی را به مدد گرفت و عازم شهر فردوس شد.

شکل گیری پایگاه امداد روحانیت و کمک به اسکان زلزله زدگان، درمان مصدومان، تامین غذا و ایجاد سرپناه برای مردم آسیب دیده، حاصل 45 روز حضور آن طلبه جوان و همراهانش بود.

امتداد روحیه جهادی از سال 47 تاکنون تاریخ گواهی می دهد که این حرکت خودجوش مبدا فعالیت های جهادی در ایران است؛ آن هم توسط افرادی که فارغ از پست و منصب تنها به واسطه عشقی که به مردم و هم نوعانشان داشتند، در اقدامی بسیار منظم و برنامه ریزی شده به زلزله زدگان و دردمندان آن مصیبت، امدادرسانی کردند.

آن طلبه جوان اعقاد داشت که باید دوباره فردوس را ساخت و روح زندگی را در این شهر دمید و این خلوص نیت باعث شد که آن روزها مردم فردوس در کلام و رفتار این سید جوان، تصویر راست قامت بزرگ و انقلابی شان، سید روح الله خمینی(ره) را ببینند.

آن طلبه جوان بعدها که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید به مقام ریاست جمهوری و سپس به رهبری امت رسید و همواره همگان را به تقویت روحیه جهادی تشویق و ترغیب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دوباره فردوس»/ اولین اردوی جهادی ایران

«دوباره فردوس»/ اولین اردوی جهادی ایران