مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 شهریور 1401 ساعت 15:072022-09-04اجتماعي

مغناطیسِ کربلا


اینجا هیچ کس به پشت سرش نگاه نمی کند، کسی برنمی گردد، همه خودآگاه و ناخودآگاه در حرکت اند، و مگر «کربلا» چه مغناطیسی در درونش نهفته دارد که یک هزار و چهارصد سال است از دهان ها نیفتاده و مردم جهان را به سوی خودش فرا می خوانَد؟! - خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: می نشینم در راه، به پای آدم ها نگاه می کنم، یکی پوتین کوهنوردی چند میلیونی پوشیده، یکی صندل، یکی دمپایی عربی، یکی کفش چرم زنانه و یکی دمپایی انگشتی پلاستیکی.

سرم را بالا می آورم، حالا نگاهم به صورت ها خیره می شود، یکی قدبلند است و سبزه، یکی بور است و تپل، یکی کچل است، یکی پایش می لنگد، یکی پیر است، یکی جوان، یکی ریش دارد، یکی کنار کله اش با تیغ طرح نایک کشیده، یکی ابروهایش تاتو است، یکی یقه را تا ته بسته و یکی با رژلب قرمز ماسیده روی صورتش در حال گرفتن سلفی است؛ دستم از نوشتن خسته می شود، اینجا و در مرز شلمچه آنقدر تنوع آدم ها زیاد است که باید هزار دست برای توصیف کرایه کنی و صبح تا شب از آن ها بنویسی.

    جلو می روم تا از آدم ها شغلشان را بپرسم، اینکه کدامشان چه کاره است و چرا آمده اند؟ اما زود پشیمان می شوم و برمی گردم، انگار حق با شهید آوینی است: تفاوتی نمی کند اینکه تو کشباف هستی یا کارمند، عینک ساز هستی یا دانش جو، طلبه هستی یا کارگر .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغناطیسِ کربلا

مغناطیسِ کربلا